Nawadnianie skóry

Naukowcy podkreślają, że bardzo ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Absolutnym minimum jest spożywanie przynajmniej półtora litra płynów dziennie. Jest to zalecenie dotyczące normalnej temperatury powietrza oraz przeciętnej aktywności fizycznej. Jeżeli z nieba leje się żar, a ty w dodatku wybierasz się na intensywny trening, to powinnaś zadbać o to aby w ciągu doby wypić jak najwięcej wody. W przeciwnym razie może się to negatywnie odbić nie tylko na twoim samopoczuciu (będziesz zmęczona i osłabiona, a także mogą zagrażać ci nudności i wymioty), ale również zagrożona może być twoja skóra. Organizm w ponad siedemdziesięciu procentach składa się z wody i gdy tej zaczyna w nim brakować, to skóra ulega przesuszeniu. Pojawia się na niej biały osad, a także traci swą jędrność i sprężystość. W skrajnych przypadkach może dojść nawet do popękania powłok skórnych i powstania bolesnych mikro urazów. Aby uniknąć przykrych skutków odwodnienia staraj się regularnie, przynajmniej raz na pół godziny pić szklankę wody. Dodatkowo na przykład skórę na twarzy możesz nawilżyć przy zastosowaniu specjalnych maseczek i kremów. Pamiętaj jednak aby zawsze dobierać kosmetyki do rodzaju cery, w przeciwnym wypadku mogą wystąpić podrażnienia.

Comments are closed.